Dječji vrtić Kockica uključio se u program KNJIŽNICA U VRTIĆU – PO PRIČU I S PRIČOM ZAJEDNO! na poziv i u organizaciji Gradske knjižnice Labin.
Usprkos aktualnoj situaciji, uključivanje u ovaj program omogućava našim najmlađima, što više sretnih trenutaka upravo uz knjigu.Ovim programom djeci i odgojiteljicama vrtića Kockica omogućen je slobodan pristup novim slikovnicama različita sadržaja, povećava se cirkulacija knjiga za najmlađe te se razvija ljubav prema čitanju.
Gradska knjižnica Labin posuđuje nam kvalitetne i sadržajno djeci primjerene slikovnice po izboru knjižničarki, a posudba traje dva tjedna. Za svaku „hrpicu“ knjiga knjižničarke pripremaju kratak i jednostavan „zadatak“ koji će naši mali čitači rješavati uz pomoć svojih odgajateljica.
Nakon dva tjedna knjige ćemo zamijeniti novim naslovima, a riješene „zadačiće“ redovito objavljivati.
· spoznajna uloga slikovnice – pomaže djeci da bolje razumiju sebe, da saznaju ono što ih zanima o svijetu, opisuje i približava moguće situacije u obitelji, vrtiću, zajednici i sl.
· socijalizacijska uloga slikovnice – čitajući slikovnice u suradnji s drugom djecom i odraslima, djeca stvaraju nova znanja, jačaju prijateljstva, iznose svoja mišljenja i iskustva (Hlevnjak, 2000.)
· estetska uloga slikovnice – slikovnica svojim likovnim izričajem razvija u djece osjećaj za lijepo, utječe na ukus (Hlevnjak, 2000.)
· zabavna ulogu slikovnice – kroz igru sa slikovnicom dijete uči, razvija maštu i novi pogled na svijet, razvija potrebu za knjigom i navikava se na njezinu upotrebu
· društvenu ulogu slikovnice – postaje sredstvo putem kojega društvo na najmlađe članove prenosi poželjne i pozitivno označene vrijednosti (npr. pravednost, otvorenost, odgovornost, povjerenje, identitet i sl.) (Nacionalni okvirni kurikulum, 2010.). Upravo navedene vrijednosti omogućuju uspostavljanje kvalitetnih međuljudskih odnosa, multikulturalnost i suradnju te razvoj globalne svijesti. (Izvor: Šišnović, I. (2011). Odgojno-obrazovna vrijednost slikovnice. Dijete, vrtić, obitelj, 17 (66), 8-9.)